Oro och väntan…

 

Ja det präglar mig just nu… För några timmar sedan satt jag, mannen och yngsta dottern och väntade på att stora dottern skulle komma hem från sin jiujitsuträning… Konstigt att hon inte kommer sa vi, har något hänt? Hon kanske bara städar mattan? Så knackade det på dörren, vår granne kom och sa att vår dotter behöver hjälp, hon står ute på gatan och kommer ingenstans, har trillat… Mannen springer snabbt ut och där, 10 meter från vår uppfart står hon, våt och kall i +2° och regn… Hade blivit avsläppt där vår gata börjar, och skulle snabbt springa hem, glad för att hon blivit graderad till nytt bälte, bråttom hem för att berätta. Och så *pang* en isfläck…

Nu väntar jag på att de ska komma hem från akuten. Brutet ben eller bara stukad fot? Gips eller inte? Håll tummarna…

*******************************************************************

Uppdatering : Underbensfraktur. ”Typisk halkskada”. Gips i 6 veckor.

4 thoughts on “Oro och väntan…

  1. Nu frångår jag mina principer igen, och kommenterar här. Men jag måste bara ge både dig och flickan några ord av deltagande. Jag tänker på när vår dotterdotters bästa vän blev påkörd av en lastbild förra året … hon undkom med ett antal brutna ben, men usch vad man lägger på sig!

    Nu sänder jag min önskan om snabbt helande!

    • Tack för värmande omtanke! Det visade sig vara ett komplicerat brott, benet av på fyra ställen och en tre timmar lång operation. Vi är fortfarande kvar på sjukhuset. Men det går framåt med stora steg, vi har övat med kryckor idag och det är inte helt enkelt när man aldrig testat innan, men hon har en härlig beslutsam blick och ett jäklaranamma-humör.. 🙂

  2. Näe vad tråkigt att läsa! och fy sjutton för sjuka barn…
    Håll humöret uppe, ät mycket god choklad och kolla in många bra filmer!!!

    • Tack Lena, choklad och film har vi gott om! Humöret håller hon faktiskt uppe väldigt bra själv för det mesta, min goa tjej! ♥ Men självklart kommer det svackor emellanåt.

Kommentera

