”Efter en sådan här härlig dag är det ju bara en bonus om man dessutom kommer hem med några bra bilder..”

Ja, rubriken var bara en av alla härliga kommentarer som hördes på Hallandsås i lördags, när ett gäng glada fotografer från Fotosidan.se träffades där med kameror och kaffetermosar laddade… Förresten så måste jag ju bjuda på en härlig kommentar till: ”Varför måste ni hålla på och fota nå´t så svårt som fåglar när de är så svåra att fota?” Ja det kan man fråga sig… Och på tal om fåglar fick vi se prov på något som alltid imponerar på mig.. Att enbart genom en fågels läte identifiera arten. För mig är det bara kvitter.. Ja det är klart, jag känner igen mås, duva och hackspett.. inte så illa väl?! 😉

Vi som träffades denna soliga och varma lördag, var Peter, Bente, Tobbe, Camilla och Måns.

Fikapauserna blev långa, vi hade mycket att prata om… Och jag tror aldrig jag kommer att glömma historien om ”ekot i ravinen”… för att inte tala om hur det kan gå när man ska värma ärtsoppa på burk i ett gömsle.. 🙂


Fågelfotograferna har fått något i sökaren… själv ser jag bara träd!


Skulle tro att Tobbe just här fotar vår lilla bildutmaning, att kl. 12:00 försöka ta dagens bästa bild trots hårt ljus och skarpa skuggor. Knepigt! Peter kollar vinkeln..


Min ”klockan tolv-bild” blev denna.


Camilla ger en stilstudie i hur man fotar macro allra bäst.. i magläge!


Ut i skogen ska vi gå… En underbar runda gick vi, genom skog, över äng och… hrm… genom en kohage!


Under den ljuvliga häggen stannade den kvinnliga delen av sällskapet en bra stund.. 🙂


Grabbarna blev nog lite trötta på att vänta på oss. Men de hade ju underbart vacker natur att titta på under tiden! 🙂 Tobbe lutar sig dessutom mot en sevärdhet : Lassahusstenen.


Så var det ju det där med kohagen… Nyfikna var kossorna, lite väl nyfikna tyckte jag.. Bente passar på att få några närbilder.


Några sista skott innan det är dags att traska mot bilarna.

Det var verkligen en fantastiskt härlig dag, snacka om att batterierna är fulladdade… Att få fota i lugn och ro tillsammans med likasinnade fototokar! Och ingen som säger ”KOM nu då, är du inte klar snart..” 🙂 Roligt är det också att studera våra bilder som har börjat publiceras i bloggar och på Fotosidan… Hur olika bilderna är, fast vi var på samma ställe. Och nu är det bara att börja planera för vår nästa fototräff! 🙂

2 thoughts on “”Efter en sådan här härlig dag är det ju bara en bonus om man dessutom kommer hem med några bra bilder..”

    • Korkade, jag tyckte den var en av de bästa på hela dagen! 🙂
      Japp det hoppas jag också. Får helt klart bli underbara Ablahamn i sommar åtminstone. Och så väntar vi väl på inbjudningar från Skåne och Blekinge.. 🙂

Kommentera

