Att ha semester är verkligen ingen semester…

…åtminstone inte när man måste stiga upp före kl 06:00 för att hämta äldsta dottern med kompisar i Göteborg! De kom med flyg från London där de tillbringat fyra intensiva dagar… Så det var ganska lugnt och stilla i bilen på hemvägen! Och jag tror aldrig en kopp kaffe har varit mera efterlängtad! Hade varit förutseende att fixa en kanna kaffe och mackor, till ledarnas stora glädje. 🙂

På kvällen var det dags för ”genrep” i kyrkan för brudparet som jag har den stora äran att få fota på lördag. TACK för att jag fick följa med ikväll, det var inte helt fel! Bra att få träffa prästen, kolla så att det var ok att man rör sig fritt i kyrkan mm…

Jag känner mig konstigt nog helt lugn inför denna fotning, är inte det minsta nervös. Ännu! Det kommer säkert… Men det ska också bli väldigt roligt! Är mitt första ”stora” kyrkbröllop som jag fotograferar. Och det blev väldigt uppenbart idag att man verkligen bara har EN chans, kan ju inte be dem stå kvar, vända sig hit eller dit eller gå lite långsammare… Usch nu blev jag nog lite nervös i alla fall…

En lite annorlunda bild på kyrkan, Snöstorps kyrka som blev utsedd till Sveriges vackraste år 2006. Ett bra val som vigselkyrka!

Efter genrepet i kyrkan var det dags att visa paret stället jag hittat för själva fotosessionen… Och de blev som tur var mer än nöjda! Undra på det, visst är det vackert här…

Inte läge för en handjagare här precis 🙂

Här står söta Rebecca och Jonas på den överbyggda terrassen med ryggen ut mot den underbara trädgården. Och vi konstaterade att OM oddsen är emot oss och det spöregnar på lördag, skulle det kunna fungera att knäppa några bilder här. Denna är fotad på 28 mm, hade mitt 28-75 idag. Alternativet är ju att åka inom Biltema och införskaffa en paviljong… Fick tips om en sådan av en kompis som fotat flera brudpar. Kruxet är ju då att jag kommer att stå i regnet… Nej, det FÅR bara inte regna!! 🙂

Och nej, att ha semester är ingen semester… För när bröllopsfotningen är över väntar en dags andhämtning. Och att se till att ladda batterierna och tömma minneskorten, för sedan är det dags att fylla dem igen veckan därpå! Drar till Mullsjö för en naturfotokurs och det ska bli fantastiskt roligt, är så glad att jag har kommit med!! Men det ryktas om ännu tidigare morgnar, fototurer i ottan och sena kvällar… Och när jag kommit hem därifrån väntar en dags paus igen innan det är dags för en kort tripp till Tyskland… Återstående semesterdagar vet jag vad jag ska göra! Redigera bilder… 🙂

8 thoughts on “Att ha semester är verkligen ingen semester…

  1. Full rulle haha. Lycka till på lördag. Förstår det känns bra att ha varit på platsen i förväg.
    Ja det ser ut som din semester är fullbokad. Jag börjar på måndag. Har inte rutat in den än men det lär bli några rundor. Softar och grejar lite hemma med. Fotas ska det göras.
    Ha en skön semester och vi hörs säkert på ett eller annat sätt i sommar. Kullen kanske 🙂 Kram

    • Haha, ja det kan man lugnt säga! TACK det kan behövas. Håll tummarna för uppehåll är du snäll!!
      Du får ha en härlig semester och vi hörs säkert! Är väldigt sugen på Kullen och Ablahamn, vi får försöka hitta en dag som passar! 🙂
      Kram!

  2. Som du vet kommenterar jag inte några andra bloggar än Fotosidans 🙂 Men det var ett betagande par, så jag gör det ändå. Tänk om det var du som skulle klippa gräset också 🙂 Tänk på att ägna vederbörlig uppmärksamhet åt vitbalansen, så att inte brudparet blir färgstickigt.

    • 🙂 Jag vet ju det, känner mig hedrad! Visst är de fina!
      Jag tror nog att det är ganska avkopplande att sitta där på en åkgräsklippare, haha!
      Vitbalansen ja, har faktiskt tänkt att ha den på auto eftersom vi växlar mellan inne och ute, sol och skugga. Fotar i RAW, så kan man ju ändra den i efterhand. Med så mycket grönt är det ju lätt att det blir färgstick och jag vet att jag har lite svårt att se det ibland… inte är det färgstick på sista bilden väl?

  3. Hoppas bröllopet gick bra och att du får en härlig kursvecka i Mullsjö! Vi som gick den här veckan är mer än nöjda. Det finns en risk att Terje är lite sliten för vi var som vanligt väldigt krävande men han är seg så kör på! Vi får jämföra upplevelserna när vi ses härnäst.
    /Birgitta

    • Ja det gick faktiskt jättebra, fick många fina bilder och jag hoppas och tror att paret blir nöjda! Härligt att ni haft en fin vecka! Haha, det låter som att vi kan pressa honom en hel del 😉 Ska bli spännande, jag har stora förväntningar!

Kommentera

