Morgonen vid Trollsjön…

…var en upplevelse! Det är verkligen värt kraftansträngningen det innebär att lämna den goa sängen kl 03:15, när man kommer fram till morgonens utflyktsmål, den runda lilla sjön i skogen. Tydligen ska John Bauer ha målat prinsessan Tuvstarr sittandes just här, och det kan man förstå! Efter någon halvtimma och en stärkande kaffeslurk var 20 fotografer utspridda runt sjön, såg ju ganska komiskt ut!

Sittande på ”min” lilla brygga hamnade jag i ett närapå meditativt tillstånd, och det enda som plötsligt störde friden var när det plaskade till och något rörde sig ute på sjön, en knipa som vaknat och kommit fram ur sin vassrugge.

Är svårt att se här vid min lilla skärm hur skärpan blev, jag hoppas den är ok! Fotat med mitt 18-105. Och ironiskt nog, när jag går till vårt basläger för att byta objektiv, vänder mig om och tittar efter knipan så är den sådär 5 meter ifrån där jag satt. Såklart!

Någon timma senare bryter solen igenom, och jag blir totalt uppslukad av hur gräsen bildar ett fint mönster, och dropparna som bildar så fina reflexer! Som om jag inte hade tillfälle att fota gräs och daggdroppar hemma! Och frågan är, ska man motarbeta detta macrobehov, eller bejaka det… 🙂

Nu är minneskortet rensat och batteriet laddat på nytt, för ikväll är det lodjurssafari som gäller! Håll tummarna för att de vill visa sig för oss! Dock är jag ganska säker på att det inte kommer att hända, men kanske rådjur eller någon älg… Varg eller björn vore ju också läckert! Men fladdermössen kan hålla sig borta! 🙂

8 thoughts on “Morgonen vid Trollsjön…

    • Twitter, aha… bra att veta att du är med om man skulle gå med och behöva hjälp 😉 Nya kontakter är ju hur kul som helst. Har inte hunnit kolla, det har varit hektiskt, men ska definitivt kolla vid tillfälle! Får fundera på detdäringa Twitter också.. 🙂

  1. Åh, jag känner igen mig från Trollsjön! Misstänkte att han skulle ta er dit, vi var där när vi hade vår heldag! Visst är det vackert?

    Å du…sista bilden…herrejäv…..!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

