Ryfors

Mina inlägg från kursen fortsätter… Vår sista utflykt gick till Ryfors. Ännu en fantastisk fotomiljö med en gammal kvarn och ett fint litet vattenfall. Bilder på brusande vatten har jag väl egentligen gjort så det räcker, men ändå fastnade jag vid fallet en stund.

Följde ån uppåt mot ”Gammelskogen” när jag fick syn på de fina dropparna… Inte kan jag väl gå förbi sådana utan att de fastnar på minneskortet! 🙂

Inne i Gammelskogen visade det sig att det är där de små tomtarna bor. Jag hittade deras boning… 🙂


Monet-känsla?

Det vimlade av sländor utmed ån, men att fota dem i skärpa var inte lätt… Så jag lärde mig en sak. Sländor ska fotas med tele! För de är fruktansvärt lättskrämda… Eller så kanske det var så att jag var oförsiktig… 🙂

6 thoughts on “Ryfors

  1. Ni har varit på fina platser så jag förstår att bildbanken är gedigen nu att gå igenom. Kul att du fått med två insekter i den nedersta bilden. Den blir spännande då.
    Ablahamn i slutet på juli kanske? Eller ett ställe som heter Josefinelust. Har din make dykt där. Ligger på samma sträcka som Ablahamn. Kolla på Google. Kram

    • Helt otroligt fina platser har vi fått se. Jätteroligt! Och kul med lite omväxling, där fanns ju ingen kust så långt ögat kunde se.. 🙂
      Tror han känner till Josefinelust, jag ska kolla. Har semester t o m vecka 29, men det funkar ju att ta någon lördag sedan kanske. Kan ju bara kolla vädret och snabbt bestämma något.
      Kram!

  2. Precis som Camilla misstänker jag att ditt minneskort är fullt av spännande bilder, du har säkert fått en massa nya intryck som måste sorteras – han har den egenskapen den käre Hellesö att han rör om i ”grytan” lite…på både in- och utsidan…Ska i alla fall bli spännande att se dina bilder!

    Kram!

    • Ja ojoj vad han rörde om, på ett positivt sätt! Ser bilder på ett helt annat sätt nu. Intryck ja, och en hel massa bilder som jag inte hunnit kolla på. Är fortfarande inte klar med bröllopsbilderna, fotade ju bröllop precis innan jag åkte. Har suttit med det hela dagen idag och har gjort hälften ca. Skönt!
      Kram!

Kommentera

