28 mm f22

Och vad är det för konstig rubrik, kan man undra… Jo, det var ju så att på  kursen i Mullsjö fick jag och Karin en utmaning av magister Terje… Att bara fota på 28 mm och med bländare 22. Hmmm…. ja, det var väl bara att bita i det sura äpplet och ta itu med detta…

Detta var faktiskt min första fotorunda sedan vi kom hem från kursen. Och faktum är att jag nog dragit mig litegrann för att ge mig ut med kameran. Tänk om det bara skulle vara precis som vanligt. Eller tänk om det visar sig bli världens skillnad, att jag inte känner igen mina bilder… Nä, det där sista alternativet är väl lite väl otroligt… Men därför måste jag ändå erkänna att denna utmaning kändes rätt ok, det var bara att ställa in kameran och så fick det bli vad det blev, liksom…

Inspirerad av kursen och i synnerhet Terjes läckra bildspel i sv-v. Men nja… det känns som att jag har en bit kvar! Men visst kan det bli väldigt häftigt med naturbilder i sv-v!

På väg till macroträsket igen… förlåt, men det känns ju som hemma! Men jag lovar att det är 28mm och bländare 22!! 🙂

Där borta sitter familjen… Efter flera dagar med mer eller mindre regn blev det ikväll en fantastisk kväll, vindstilla och varmt. Så vi packade cyklarna med grill och tillbehör, och cyklade ner till stranden. Härligt! 🙂

Livet är rättvist… 🙂

Men när svanen kom flygande, då ska erkännas att jag fuskade och vred upp objektivet till max, 75 mm. Önskade att jag haft mer…

…likaså när tärnan kom och störtdök efter småfisk. 75 mm här också. Fick tyvärr ingen bra bild på själva dyket.. Och visst är det väl en tärna??

Är ju svag för detta måleriska…

Sådär! Uppdraget slutfört! För det räcker väl med EN fotorunda med dessa inställningar.. ?! Känner att jag måste ner i macroträsket igen…  🙂

8 thoughts on “28 mm f22

  1. Riktigt bra jobbat!! Men ge inte upp än…är säker på att det kommer att kännas bättre och bättre. Hämta kraft från macrot däremellan 😉 Men, vilka omgivningar ni har omkring er, gahhh!! Inte alls avundsjuk 😉 / Ha det gott!

    • Tack, ja säkert kommer det att kännas bättre och bättre! Har bara lite svårt att motivera för mig själv varför jag tvunget ska fota med dessa inställningar, hrm! 🙂
      Visst är här vackert! Kände när jag var i Mullsjö att jag saknade en horisont, där är ju bara skog överallt… skulle nog aldrig kunna bo långt ifrån havet!
      Ha det gott och stort Lycka Till nu på er resa!!

Kommentera

