Hovs Hallar

I fredags kväll var det dags för fotoutflykt, och målet var Hovs Hallar i Skåne. Där Hallandsås går ut i havet. Ett riktigt mäktigt naturområde skapat av inlandsisen…


Hittade några typer som satt med näsan i vädret 🙂

Vi var ett glatt gäng från Fotosidan och nu har vi varit ute och fotat några gånger tillsammans. Lika roligt att träffas varje gång! Väderprognosen var spännande att följa… enligt DMI skulle regnet hålla sig borta, men när vi träffades på vår samlingsplats duggade det. Men det såg ljust ut över havet och när vi kom fram, hade parkerat och tagit en kopp kaffe slutade regnet faktiskt, som på beställning! 🙂


Här ska fotas…

Naturen är verkligen mäktig. Medan övriga gänget gick runt och rekade, hittade jag en skön sittplats… Satt en lång stund och tog in platsen, och njöt av att bara vara… Havet är meditativt!


Här där Camilla står klättrade jag INTE upp… några tuffa tonårskillar höll på att hoppa från denna klippan ner i havet när vi kom!


Posering på hög nivå.. 🙂

Så föll mörkret och det blev dags för de lååååånga slutartiderna! Jag fick tyvärr många oskarpa bilder. Är supernöjd med mitt lätta stativ och vill absolut inte ha något annat. Men när det blåser var det tydligen lite svajigt. Måste komma ihåg att hänga väskan i kroken nästa gång!


Att sitta blick still i 10 sekunder… 🙂

En härlig kväll var det, med mycket prat och skratt, fika och foto såklart! Hoppas vi ses snart igen.. 🙂


Med vänlig hälsning… 😉

4 thoughts on “Hovs Hallar

  1. Ha ha så det var det du höll på med din luring. Så hemlighetsfull. Det blev ju en skitfräck ”signatur”
    Ser ut som du aldrig gjort annat haha.
    Riktigt läckert. Du får berätta hur du gjorde.

    Fina bilder du ha lagt upp i en som vanligt trevlig blogg. Jag får se om det blir någon blogg. Om jag hinner.

    Häng väskan under stativet. Då får du vikt. De väger ju en del. Bra idé. Jag har ingen krok rakt under men man kan nog fästa ändå. Får hitta på något smart.
    Ha en skön vecka. Kram

    • Haha, tackar men det var faktiskt första gången jag testade att ”skriva” med ficklampan sådär. Blev rätt kul faktiskt. 🙂
      Är bara att sätta kameran på…. 30 sekunder här tror jag… gå framför och skriva något med lampan. Tyvärr råkade ju Tobbe lysa upp mig när jag stod där, annars hade det blivit ännu mera spooky…
      Ja jag har krok, ska hänga upp väskan nästa gång! Tror det borde finnas lös krok som du kan köpa och skruva i? Du får kolla!
      Detsamma o kram!

  2. Så kul att ni fick bra väder trots allt!
    Trist att jag inte kunde följa med, men jag låg hemma med djävulsk huvudvärk. 😦 Nästa gång hoppas jag kunna följa med!
    Kram,
    Karin

    • Usch din stackare, inte kul alls! Jättetråkigt att du inte kunde följa med. Hoppas du mår bättre idag.
      Ja vi hade sådan tur med vädret, det såg riktigt mörkt ut ett tag och vi kunde inte riktigt tyda molnens väg över himlen, men så drog de sig bort som tur var! Blev några härliga rosa solnedgångsbilder också, snuttepuff du vet 😉
      Kram //Ulrika

Kommentera

