Blir spyfärdig…

…på alla som strör salt i såren. Alla som kastar sten på den som redan ligger. Alla som gömmer sig bakom något nickname och därmed tycker sig kunna vräka ur sig en massa skit på vissa bloggar… eller i gästböcker… Alla som inte tvekar att hänga på drevet som nu pågår på flera forum… Skämtbilder som publiceras hela tiden…

Alla dessa personer är väl inte bättre än en svärm sådana här…

Nej, jag kan verkligen inte försvara handlingen. Tvärtom. Har absolut noll förståelse för hur det kunde ske. Men det finns en person bakom handlingen. Släkt och nära vänner som dras med. Skulle vilja efterlysa aningen mer empati i denna tragik, för tragiskt är väl vad det är… Snart kanske även jag kan skratta åt skämten kring detta, men inte idag…

*Loggar ut*

 

10 thoughts on “Blir spyfärdig…

  1. Ja man behöver absolut inte håna honom som person. Tyvärr så spårar sånt lätt ur. Jag framför mina åsikter och jag kan stå för dem. Vad han än har för motiv till denna handligt så är det inte försvarbart. Han har lurats med vilje för att få publicitet och då har man gått lite väl långt. Men som sagt det är synd om hans nära som litat på honom. det är nog svårt att kunna göra det i fortsättningen. Tyvärr så är han nog färdig som fotograf. men det kan säkert öppna andra vägar i livet.

    • Håller fullständigt med dig i allt, utom att jag är ganska tveksam till om han egentligen är färdig som fotograf. Innerst inne hoppas jag nog att han INTE är det, för han är verkligen en fantastisk fotograf.. när han låter bli Photoshop alltså!! Och en otrolig inspiratör och föreläsare. Och en stor lögnhals. Suck! Men håna honom behöver man verkligen inte!

  2. Kampen om uppmärksamhet tar sig märkliga uttryck och tycks vara beroendeframkallande. Uppmärksamhet, behovet att bli sedd och hyllad vänds i nesligt nederlag. Mycket tragiskt.

    • Sant Björn. Undrar om det inte var detta ständiga upphaussande av honom och hans person som drev honom. Hoppas han ger en förklaring någonstans snart. Och det är verkligen tragiskt.

  3. Kloka ord som alltid Ulrika. Denna diskussion om honom har spårat ur för länge sedan, och nu tycker jag bara den är tragisk att läsa om – han har gjort fel..fine…men nu räcker det! Jag har inte skrattat åt en enda bild, får bara en äcklig smak i munnen av dom…!
    Och du, jag är glad att vi tagit beslutet att godkänna kommentarer – för där var det några som aldrig kommit igenom…
    /maria

    • Tack goa Maria! Har följt flera trådar på Flashback och FS, nu räcker det! Det står mig upp i halsen. Mår inte precis bättre av att läsa allt skit som skrivs. Nu väntar jag bara från någon kommentar från huvudpersonen.. Tråkigt att ni fått sådana kommentarer, det är ju bra att godkännafunktionen finns då! För det behöver ju inte hamna till allmän beskådan..

  4. Bra skrivet Ulrika,…

    Och man funderar verkligen på vad de ger att skriva så som de gör,…??
    Inte heller jag har sett något roligt med alla bilder som florerar på nätet ,….
    Bara vuxen ren elakhet,… Det som vi vuxna lär våra barn att det kallas för ”mobbing” och att det är ett oacceptabelt beteende,….. Hmmmm… ??
    Ja,…ser det inlägg och forum som vuxna skrivit så får man ju skämmas…

    Tur att det finns bloggar som din som tar upp det vi måste ställa i första rummet,….Empati… !

    Kram Tess…

    • Hm, att försöka överträffa varandra i elakhet kanske? Trist är det iaf. Bättre att inte gå in och läsa på dessa forum. Hoppas inte huvudpersonen med familj gör det heller! Intressant jämförelse du gör, för visst är det mobbing helt klart!
      Stort tack o kram!

  5. Jag tycker det e tråkigt helt enkelt. Först trodde jag det inte, och försvarade honom till och med. Och jag fick en hel del flaschbackare på mig jag oxå. Har dock inte godkänt alla kommentarer, vill inte stri om det just nu. Visst, jag kan svara på dem, men just då så orkade jag inte. Han har ju gjort fel, o det vet han, hoppas jag. De som föregår just nu e rena hetsjakten, o det e inte rätt. Sånt kan driva en person till vad som helst.
    Mrn, jag e besviken på honom, de e jag, mkt. Jag har tappat förtroendet, de har jag. Just det att sitta hemma i mitt kök o ljuga mig o andra rakt upp i ansiktet, det e lågt, mkt lågt.
    Men, jag hyser såklart inget agg mot honom, jag tycker de e tråkigt de som hänt. O de e ju inte bara han som drabbats, många i hans närhet har fått ta en hel del skit oxå, o även de e tråkigt. Hela situationen e tråkig helt enkelt. O jag hoppas verkligen inte att de g¨r helt utför för dem, att de hittar tebaks o inte slutar fota. För alla hans bilder som inte manipulerats e fantastiska.

    /Elin

    • Hörde intervjun på radio igår. Och han ger ju några förklaringar till bildmanipuleringarna. Men lögnerna sades det inget om, och det är ju det som åtm jag har svårast att förlåta. Så frågetecken finns det ju fortfarande. Hörde om det där med ditt kök, visst är det lågt… Men jag hoppas ändå också att han kan komma igen på något vis, men lätt blir det ju inte!
      //Ulrika

Kommentera

