En hyllning…

Detta är ju tänkt att vara en fotoblogg, närmare bestämt en naturfotoblogg. Men ibland måste jag göra undantag. Det är liksom så att jag alltid gillat när ”kändisar” utnyttjar sitt kändisskap till att t ex belysa viktiga företeelser i världen… Exempelvis när naturfotograf Terje skrev sitt öppna brev om massakern på Utöya. Nu tror jag inte att detta inlägg finns kvar i hans blogg, och med Terje gick det ju som det gick, kanske var detta ett dåligt exempel…

Nej, ett bättre exempel är Rickard Söderberg, som inte bara är en fantastisk tenor – från Halmstad dessutom 🙂 – utan även en mycket läsvärd samhällsdebattör. Han skriver om allt ifrån den vidriga pälsindustrin till religionens påverkan på mänskligheten… Och det är inte bara jag som gillar det han skriver, utan nu har Rickard hamnat på tidningen OPUS lista över årets mest framstående kulturella personligheter eller företeelser, och inte bara som sångare utan även som debattör… Som jag uppfattat det, rätta mig gärna om jag har fel. Ska köpa tidningen och kolla själv! Plats 6 av 20, inte illa! Heja Rickard, fortsätt i samma stil! Läs hans blogg HÄR!

I april 2010 sjöng Rickard på Halmstad Stadsbibliotek 🙂

Kommentera

