En nyårspresent

Varför får man alltid alla goda idéer så sent på kvällen? För sent i går kväll kom jag på den perfekta presenten till paret vi ska till på nyårsafton. Istället för att komma med den vanliga flaskan vin, visst har jag väl en gammal bild på deras hus någonstans…. Rotade i mina mappar och visst, där var den ju!

Hade för mig att bilden var sned, men den var faktiskt snedare än jag mindes, haha…  🙂 Men den är faktiskt fotad 00:45 på nyårsnatten 2009 så jag kanske är ursäktad? 😉 Visst är det ett vackert gammalt hus? Byggt i slutet på 1800-talet.

Alltså, sent i går kväll, med trötta ögon efter att ha suttit vid datorn hela dagen på jobbet tog jag in bilden i Photoshop och började greja… eftersom jag tänker mig denna på en canvas gällde det ju att ”förlänga” alla kanter, det behövs ju mycket luft runt så att bilden kan monteras. En sväng i mitt fusk-HDR program blev det också. Och såhär blev resultatet. ”Luddet” runt kanterna kommer ju att vikas runt och inte synas framifrån.  


En liten lykta på trappan hade väl varit pricken över i… men det fixar jag inte att photoshoppa dit!

Är verkligen ingen stjärna på bildbehandling och skulle kanske kunna greja ännu mer, men jag får vara nöjd med detta. Så jag skickade in mannen i lokala fotoaffären idag på lunchen med bilden på ett usb, och bad honom vara extra övertygande om att bilden absolut måste vara klar till lördag… Men tyvärr fanns det ett stort problem. En av deras färgpatroner var slut!! Men utöver det, var det absolut inget hinder för att hinna få den klar och de skulle få ny färg imorgon. Så det ska bli spännande att se denna på en canvas!

Så nu hoppas jag att inte Lasse och Mia läser min blogg… 🙂

Kommentera

