Här börjar mitt projekt!

Äntligen har jag hittat mitt träd! Som jag har letat och spanat… Så fort jag varit ute med bilen häromkring har jag haft TRÄDET i tankarna, men inte hittat det perfekta. Förrän nu. Tackar för tipset, Mattias och Carina 🙂

Visst är det ett härligt gammalt träd! Tror att det är en ek, men det ska jag ta reda på när bladen slagit ut. Säger man ”slagit ut” om blad, förresten? 🙂 Nu gäller det bara att välja vinkel, brännvidd etc… Egentligen hade jag velat gå lite närmare trädet, och fotografera med vidvinkel för att få med mycket av omgivningen. Men då måste jag gå i en åkerkant och då blir det från ett annat håll. Och trädet är som vackrast från detta håll tycker jag. Ja, såhär får det bli!

Tanken är alltså att jag ska fotografera detta träd en gång per månad, eller kanske varannan vecka. Och resultatet ska bli ett bildspel, eller collage. Får se vad det blir. Det är ju inte någon direkt nyskapande tanke detta, flera har säkert gjort det före mig. Men jag kände för att ge mig på ett mera långsiktigt fotoprojekt nu. Alltså fotografera ett träd under ett år, genom årstidernas växlingar. Och resultatet ska bli ett bildspel, eller collage, eller båda delar. Får se vad det blir.

Sedan kan det ju diskuteras hur smart det är att ge sig på ett sådant här projekt nu när jag snart ska operera höften och gå på kryckor under x antal veckor/månader… Äsch det ska nog gå bra! Får väl muta mannen att köra mig hit, eller nå´t.. 😉

6 thoughts on “Här börjar mitt projekt!

  1. Lyckost dig!
    Som den trädgalning jag är, skulle jag också vilja ha mig ett eget träd. Jag hade ju ett som jag började fota, men tror det är lite halvdött – så mitt intresse för trädet dog också…:-)
    Så nu letar jag ett nytt träd att krama…

    Det kanske är jättebra att ha detta projekt, då får du en morot att öva till. Annars får man väl åka ner och ta bilderna åt dig… 🙂

    Var rädd om dig!
    Kram!

    • Tack Maria, visst är det ett härligt träd! Och jag är inte ensam om att fota detta har jag ju förstått 🙂 Visst hade du ett träd också. Har för mig jag såg det på FS. Förstår att du la av. Hoppas du hittar ett nytt! 🙂
      Ja kan du komma när jag är invalid, tack! Varannan vecka under maj och juni blir nog bra, sedan klarar jag mig… 😉
      Detsamma, kram!

  2. Aha vad kul. Det ska bli roligt att följa. Fint träd du hittade. Tjusig silhuett. Vad bra du får till din operation. Håller tummarna för dig. Ha en bra vecka. Kram

    • Ja det ska bli kul. Måste försöka ta mig dit i helgen men idag hällregnar det här. Himla typiskt. Men det kommer fler chanser.
      Ja det känns bra nu när det börjar rulla på mot operationen, ska bli skönt att få det gjort! Kommer att bli bra!
      Ha en fin påsk, kram!

Kommentera

