Jag tror aldrig att jag sett så många bilder…

…på så liten yta, som på den fina utställningen med Patrik Leonardssons bilder på Särdals kvarn! En väldigt vacker lokal var det, men den hade behövt vara dubbelt.. nej trippelt så stor för att göra de fina bilderna rättvisa. Synd också att dörren och fönstrena speglade sig i glaset, men bilderna behöver ju skyddas förstås!

Och ibland blir det fel hur man än gör, i synnerhet när jag ska välja objektiv! Lyckas aldrig. Idag stod valet mellan 18-105 5,6 och 28-75 2,8… Valde det senare p g a att det ju är mera ljusstarkt. Och när vi kom fram önskade jag förstås mera vidvinkel!!


Mera vidvinkel tack!!


Yngsta dottern var måttligt intresserad och ville bara till Laban så fort som möjligt, men mer om det längre ner 🙂


En rolig idé med att fotografera samma motiv genom olika årstider. Fint! Har ju själv mitt ”trädprojekt”, ska bli kul att sammanställa det när det är klart!


Vackra macrobilder som jag hade kunnat studera läääänge om inte övriga familjen satt sig utanför på en sten i solen och sa ”Nämen kom nu då!!” 🙂


Nej det är inte ingången till utställningen, men en vacker dörr på kvarnen.


Alltså ge mig mera vidvinkel…

Så började vi bli fikasugna, och frågan uppkom… Kan man åka till två fikaställen på samma eftermiddag? Klart man kan! För vi var alla väldigt sugna på Riccardos glass på Möllegård, samtidigt hade vi lovat yngsta dottern att hälsa på Laban. Mot Möllegård först alltså! Inga bilder därifrån fast det finns några av stans vackraste fotomiljöer just här. Men, då ska man vara ensam eller bland likasinnade, och så ska det inte vara så starkt eftermiddagsljus!

Sedan mot stan igen, och på vägen svängde vi ner till Grötviks Bryggcafé. Skulle Laban vara där idag tro? Hm, jag och mannen var ju nöjda med en kopp gott kaffe, men yngsta dottern hade andra förhoppningar.. 🙂


Jaaa, lycka!



Men kom nu då, vi ska åka hem!!


Gott kaffe i solskenet till denna utsikt… Sämre kan man ha det!

En härlig eftermiddag… och besök utställningen om ni har vägarna förbi, den hänger uppe hela sommaren!

4 thoughts on “Jag tror aldrig att jag sett så många bilder…

    • Ja det var härligt och jättetrevligt, älskar att gå på fotoutställningar. Blir så inspirerad. Avslutningen var ju inte fel heller 🙂
      Ha en go vecka!

  1. Ser ut att vara en fin utställning men kan förstå vad du menar med mer plats.. Känns nästan lite rörigt… I övrigt känner jag mig som om jag vore där för det är lika med min familj. Tjat tjat tjat om att jag aldrig blir klar. Näpp, fotorundor sker enbart ensam eller med likasinnande. Och några likasinnade finns inte i min närhet så då blir det ensam men vad 17 gör det… =) Ha det gott!!

    • Haha, ja jag tror de flesta ”fototokar” vet vad man menar 🙂 Och det är för det mesta på de ensamma rundorna som de bästa bilderna blir till tycker jag! Men sällskap är förstås jätteroligt också. Om de inte tjatar förstås 😉
      Utställningen var verkligen fin, men lite trångt var det tyvärr, som sagt. Väldigt vacker lokal annars, jag hade ju inte tackat nej till att få hänga där.. 🙂
      Ha det gott du också!

Kommentera

