Ett stormigt Laxvik…

…fick besök av mig och yngsta dottern idag. Eller stormigt är väl kanske en överdrift, men det blåste rejält i alla fall! Härligt att komma ner till havet och lufta av sig och kamerorna ordentligt! Och en välbehövlig promenad blev det också. Några bilder fick vi med oss hem..

_DSC0238 PS 800 _DSC0251 PS 800 _DSC0256 PS 800

Varken snö eller is på dessa bilder tyvärr.. jag håller fortfarande tummarna för att få fotografera även snö- och isbilder här vid stranden i vinter!

8 thoughts on “Ett stormigt Laxvik…

  1. Härliga bilder Ulrika. Riktiga godingar. Riktigt känner de salta vindarna i ansiktet. Och vilka himlar. Snyggt. Är det ditt nya filter som fått jobba lite med?

    Och visst sitter dessa havspromenader gott efter allt innesittande med alldeles för mycket mat haha.

    Ja håller med fullständigt. Snö, is och friska vindar och annat ”elände” vill vi ha lite nu att fota. Lata oss i solen kan vi göra i sommar 😉

    Ha en god fortsättning och stor kram.

    • Tack snälla 🙂 Ja jag blev nöjd med dessa men när jag sedan såg ditt inlägg kände jag bara att ååhhh jag vill ner till havet igen och skaka loss med kameran 🙂 Blev så inspirerad!!
      Ja snacka om att man ätit för mycket. +2 kg här.. men jag tror man tappar några kg genom att promenera med en tung fotoryggsäck, haha 😉
      Gott Nytt År till dig, kram!

  2. Man bor på helt fel ställe känns det som ibland speciellt de ggr man bilr presenterad bilder som dina !
    Skönt diffust brusande hav med den lite längre slutartiden.
    Vackert vackert Ulrika !

    • Ånä det kan jag inte tro, att du skulle bo på fel ställe! Alla platser har ju något vackert. Men ja, jag är lyckligt lottad som bor så nära havet. Tar exakt 6 minuter ner med bilen så man kan sticka ner snabbt om himlen ser lovande ut, perfekt för mig som gillar fina solnedgångar!
      Tusen tack och ha ett Gott Nytt År!

  3. Alldeles alldeles underbara!! Jag stornjuter Ulrika av dina vackra bilder!

    Sitter inlåst på jobbet och håller på att kvävas, men tack vare dig och Camilla ovan fick jag ny energi. Tack!!

    Kram och god förtsättning!

    • Åh vad härligt att du fick ny energi!! Känner alltid detsamma hos dig, roligt att ge tillbaka lite 🙂 Känner igen det där med att sitta inlåst på jobbet och titta ut, och se en fin fotodag passera.. men det kommer ju alltid nya tillfällen! 🙂
      Kram kram, ett rikigt Gott Nytt År till dig!

    • Tack så mycket 🙂 Ja havet har absolut sin charm oavsett när man kommer ner. Älskar årstidernas skiftningar och hur himlen ändrar utseende från ena stunden till nästa.. Längtar dit gör jag alltid också 🙂

Kommentera

