Nyårsdagspromenad

På nyårsdagen tog vi en promenad, för att hämta hem bilen. Ja, skålar man i champagne vid 12-slaget, så… 🙂 Men det var det värt! Kameran var förstås med som vanligt. Mannen klagar inte såå mycket nu när jag stannar.. 🙂

_DSC0115 PS 800
Denna bild symboliserar verkligen Halland vid kusten om vintern.. Grått och fuktigt! Men eftersom jag ser med ”fotoögon” klagar jag inte på vädret (varför gnälla över något man ändå inte kan ändra på, liksom..) utan uppskattar istället det softa ljuset och det fina diset som mjukar upp alla bilder…

_DSC0124 PS800
Ett vanligt dike… Som synes var jag och kameran på lekhumör och det blev inte en enda ”normal” bild. Eller förresten, när det gäller vad mitt fotande verkar utvecklas till så kanske detta just är ”normala” bilder 😉

_DSC0128 PS800
Diket igen 🙂

_DSC0133 PS800
Älskar att fota björkdungar 🙂

Så hade vi kommit fram till bilen, och halvvägs till stranden. Beslöt att ta en sväng ner och kolla läget. Och lagom tills dess sprack himlen upp och några solglimtar visade sig.

_DSC0147 PS 800

_DSC0151 PS800

_DSC0154 PS 800

Vackert gyllene eftermiddagsljus.

_DSC0155 PS 800

_DSC0189 PS 800

Så fick vi se en fin himmel, som avslutning på årets första dag! 🙂

8 thoughts on “Nyårsdagspromenad

    • Tack Malin, så snabb du var! Något gick galet när jag la ut detta inlägg så det var bara första bilden som hängde med först, nu finns det några fler 🙂
      Jag gillar också när det glittrar som här.. Härligt att ge sig ut med kameran då! 🙂

    • Visst är det väl så, du har helt rätt. Så länge man bara fotar för sin egen skull, så.. 🙂 ”Måla” med kameran är väl närmare det jag menade. 🙂

    • Tackar tackar 🙂 Har en så vacker stooor björkdunge några km från mitt, någon gång ska jag masa mig upp en helg och fota den i morgonljuset.. 🙂

Kommentera

