Letade efter våren igen…

…och visst finns de nu därute, alla små vårtecken! Som denna lilla snödroppe som just kämpat sig upp genom snötäcket.

_DSC0154PS800

Målet för dagen var att kolla mitt blåsippeställe. Och gissa om det var härligt att se dessa små… Man får förstås veta exakt var de växer, och så krafsa försiktigt ibland de gamla fjolårslöven…

_DSC0162PSa800

Pyttesmå men ändå… Nu är de på gång, äntligen! 🙂

Ett korppar har glädjande nog börjat häcka i närheten. Har hört dem varje gång jag varit här på sistone. Och tror minsann att jag lyckades fånga en på bild också… Visst är det något alldeles speciellt att höra korpen! Nästan så man ryser litegrann..

_DSC0168PS800

Korpen flyger.. fångad med 90 mm macro 🙂

_DSC0173PS800

Så körde jag vidare till mitt tussilagoställe, men de lyste med sin frånvaro! Hittade bara dessa söta, inte helt fel heller förstås!

_DSC0188PS800

Och till sist lite kameramåleri! Isigt så in i vassen… 🙂

2 thoughts on “Letade efter våren igen…

  1. Jag letade vårtecken tidigare idag, eller mer exakt… igår 😉 Sitter ju på jobbet nu och kom på att vi har passerat gårdagen och en ny dag väntar. Jag fann faktiskt lite liv i vår natur. Bilder kommer =) Ha det!

Kommentera

