Ryfors gammelskog

Ännu ett inlägg från min vecka i Mullsjö. Och nej, jag är definitivt ingen skogsmänniska utan trivs mycket bättre vid havet! Så, att bli tvingad in i en sådan här gammal snårig skog kan för mig vara en ganska traumatisk upplevelse…. Ja närapå ångestfylld! I alla fall av mina bilder att döma! Nej, riktigt så illa var det faktiskt inte! Jag hittade ju några söta små linneor att föreviga med mitt macro! Och när jag i utkanten av skogen hittade en stor öppen äng full med fina blommor kände jag mig som hemma…  🙂

130627g_DSC0079
Japp, då går man väl in då…

130627g_DSC0031 PS
Grenar som skrapar mot ansiktet…

130627g_DSC0005 PS

130627g_DSC0018 PS
Usch nu börjar paniken komma…

130627g_DSC0007 PS
Gaahhh, läskigt!!

130627g_DSC0044 PS
Vad döljer sig där i mörkret….

130627g_DSC0065 PS
Bättre att byta till macro och magläge! Och försöka ignorera alla spindlar och kryp som finns här nere…

130627g_DSC0035 PS
En svårfotad blomma tycker jag!

U 4
Skönt att komma ut på den öppna ljusa ängen! Jag behöver mycket himmel för att kunna andas… 🙂

4 thoughts on “Ryfors gammelskog

  1. Så läckra bilder från gammelskogen. Du är en mästare på oskärpan och rörelsen. Skulle gärna gå med dig en dag och ta del och lära. Ha det gott/brita

    • Tack snälla Brita 🙂 Ja det hade varit jätteroligt att gå ut o fota tillsammans. Jag är säker på att du hade fixat detta minst lika bra. Är bara att öva och öva. Många hundra bilder har ju hamnat i papperskorgen, och hamnar där fortfarande 😉
      Ha det fint! //Ulrika

  2. Härlig gammelskog. Kreativa bilder 🙂
    Inte visste jag att du hade sådan noja för att gå i i skogen. Den översta blir favoriten i detta inlägg.

    • Tack så mycket för favoritval och kommentar 🙂 Njae, riktigt sådan noja har jag nog faktiskt inte. Men noja tar ju fram kreativiteten.. 😉 Ja det är en riktigt härlig gammelskog som inte får röras. Men jag hade inte gått långt in där ensam!

Kommentera

