En härlig kväll på Stenshuvud

Här kommer alltså del 3 av mina inlägg från Österlen, där jag var förra helgen på naturfotoworkshop. Ett antal bilder har man att gå igenom så det tar sin lilla tid… 🙂

Den tredje fotorundan vi var ute på, gick till Stenshuvuds nationalpark. Nästa gång jag kommer hit ska jag definitivt ta mig ända upp till toppen! Denna gång var vi ”bara” nere på stranden, och strandängarna. Men att fotografera ett hav i rörelse är ju aldrig fel.. 😉

_DSC0476 PS 800

Innan jag gick hela vägen ner till stranden kunde jag inte motstå att sätta macrot på kameran och ge mig ner ibland ljungen… Tyvärr sjönk solen för lågt alltför snabbt men några bilder hann jag få innan det var för sent!

_DSC0479 PS 800

_DSC0490 PS 800

Isch, sådana här små kompisar ska ju finnas överallt… Så länge de inte hamnar i håret är det väl ok!

_DSC0494 800

Landskapet börjar skifta till vackra höstfärger.

_DSC0509 PS 800

Nere på stranden var det redan tillräckligt mörkt för att få rejält långa slutartider. Kul kul 🙂

_DSC0517 PS 800

Misstänker att fler än jag har bilder på denna pinne!

_DSC0522 PS 800

Less is more… En ljuvligt grön färg som jag även sett på Måkläppen. Kan det vara den ljusa sanden som gör det kanske..

_DSC0565 PS 800

Så är vi inne i blå timmen… Och man kan ju än en gång fråga sig varför man åker miltals för att fotografera likadana bilder som hemma! 🙂

2 thoughts on “En härlig kväll på Stenshuvud

  1. Fin fina bilder. Ljuvliga målningar med ljung och härliga vågor i havsbilderna. Ja det är säkerligen den ljusa sanden som får vattnet att se grönt ut. Snart öppnar Måkläppen igen. Planera in en tur i vinter ner hit så vi kan gå ut.
    Kram Camilla

Kommentera

