Innan snön föll över Hallandsås….

…såg det ut såhär! En känsla av höst fick vi, när vi promenerade omkring där. Man kunde inte tro att det inte ens gått en vecka in på det nya året…

_DSC1065 PS800

Först dök vi ner i en av de små bäckarna som letar sig ner utmed åsen. Och jag som gillar att fotografera abstrakt gjorde förstås det..

_DSC1127 PS 800

Dubbelexponera är ju kul också!

_DSC1090 PS 800

 

En lite större del av bäcken. Höstkänsla, som sagt..

_DSC1163 PS 800

 

Så promenerade vi en bit till vi kom till kanten av en tät granskog.

_DSC1176 PS 800

 

En ”skakis” i sidled kan man också ge sig på..

_DSC1202 PS 800

 

Så gick vi tillbaka för att fika, och sedan upp på en liten höjd däruppe på åsen. Och under tiden hade det rullat in dimma och ett lätt regn blötte ner oss och kamerorna. Precis som på beställning – ja kanske inte just regnet förstås – men dimman! Den kunde gott varit ännu tjockare. Det blir ju så läcka bilder! 🙂

_DSC1214 PS 800

 

Stannade med bilarna just när vi var på väg nerför åsen igen, för att fotografera en fin allé. Jag fick inte till det alls utan vände mig istället om och tog några sådana här bilder på vägen vi just åkt nerför.

Tack Camilla för att du släpade ut mig, det var just vad jag behövde!! 🙂

 

 

9 thoughts on “Innan snön föll över Hallandsås….

  1. Tack själv Ulrika. Det var en härlig dag. Inte hunnit riktigt med mina bilder. Men det var ett fint ställe då får rota lite i mappen snart. Först ska jag blogga om Kläppen som stängt nu.
    Tänk vilken bonus vi fick med den där dimman. Underbart.
    Kram och ha det gott.

    • Ja visst känns det som höst fast det var första veckan i januari. Synd att jag missade snön på åsen, kunde blivit läcka bilder.. Men nu får vi snart leta vårtecken istället! Tackar så mycket 🙂

    • Haha tack snälla!! Ja jag håller med till viss del, grått och regnigt är inte kul, men dimma gillar jag! Idag var här underbar vacker tjock dimma och kollegorna tittade underligt på mig när jag sa att jag INTE velat åka och jobba utan istället åka ut med kameran… 🙂

Kommentera

