Varning!! Anlita inte Resebokhandeln!!

Nej detta har inget alls med naturfoto att göra men ibland måste man ju avreagera sig…

I början av januari beställde jag tre stycken böcker från http://www.resebokhandeln.com. Kort därefter fick jag ett mail från dem, där man upplyste om att en av böckerna tyvärr inte fanns på lager men de andra två var redan på väg till mig. Jag mailade tillbaka och berättade att jag då troligen skulle returnera hela försändelsen eftersom just den saknade boken var anledningen till att jag beställde från dem eftersom jag inte hade lyckats hitta den någon annanstans och de ju är betydligt dyrare än både Bokus och Adlibris…

Paketet kom med de andra två böckerna och efter bara någon dags påseende returnerade jag det till avsändaradressen som stod på utsidan av paketet. VILKET JAG INTE SKULLE GJORT!! Man får nämligen inte returnera böcker hur som helst till Resebokhandeln utan att ha meddelat dem i förväg – något man måste göra för att de ska upplysa om vilken adress man ska returnera paketet till…. Har ni hört så idiotiskt…  Till saken hör att jag varit medlem i åtskilliga bokklubbar genom åren och alltid returnerat böcker på detta vis utan något som helst problem.

Well, jag glömde saken och trodde att de skulle motta min retur och därmed avskriva hela ärendet. Men verkligen inte! För de har tydligen än idag inte sett röken av mitt returnerade paket på Resebokhandeln… Däremot har de fortsatt att kräva mig på pengar. För böcker jag alltså inte har. Jag blir mer och mer övertygad om att de för länge sedan fått tillbaka min retur men ändå försöker kräva mig på pengar. Efter att ha nu i efterhand kollat runt på internet och läst diverse omdömen om dem där verkar det ju vara en av deras metoder. På den första fakturan var det till och med uppsatt TRE böcker trots att de själva mailat mig och meddelat att de tyvärr bara skulle skicka två… Jaja går det så går det ju…

Det senaste nu är att min ursprungliga faktura är uppe i 583 kr inkl en påminnelseavgift på 95 kr. Och nu hotas jag med inkasso och kronofogden.

Ja hörni på Resebokhandeln, nu har jag faktiskt betalt dessa böcker SOM JAG FORTFARANDE INTE HAR i min ägo utan returnerade till er i början av januari…….. För när ni hotar med kronofogden blir jag faktiskt lite skraj. Men här har ni det utlovade blogginlägget!

Och som jag avslutade mitt sista mail:
”För övrigt känns det väldigt oseriöst att maila med ”Kundtjänst” och inte någon namngiven person. Bra att ni kallar er ”Kundtjänst” förresten för någon ”Kundservice” är det ju inte”

Om någon fortfarande funderar på att lägga en bokbeställning hos detta gravt oseriösa företag vill jag tipsa om att googla fram lite omdömen och recensioner först…. 

Ja en bild får jag väl ändå ha med!

_DSC0944 PS800

8 thoughts on “Varning!! Anlita inte Resebokhandeln!!

  1. Så vackra träd.
    Det är förargligt när man råkar ut för sånt.

    Men jag skickade tillbaka böcker till bokus och då var man tvungen att kontakta de först för att få nåt kod. Men jag skickade tillbaka en annan bok än vad jag hade tänkt först så det blev lite problem. Dock löstes det efter ett samtal.
    Det är förargligt att förlora pengar.
    Men du skulle kunnat bestrida fakturan. Fast det innebär en hel del tjafs.

    • Tack Antonia 🙂
      Ja jag vet inte om jag ids. Fast egentligen skulle jag fortsätta strida förstås! Har tjafsat en hel del redan så jag kan ju gärna fortsätta ett tag till!!

  2. Tack för upplysningen! Jag är inte den som ofta köper böcker, men det händer och då söker man, och handlar där det dyker upp typ. Ska vara noggrannare då jag handlar!

  3. Okej, bra att du berättar detta! Jag tycker det låter som väldigt dåligt gjort av dom. Jag tror liksom inte att dom får mera kunder genom att inte vara tillmötesgående. -Trevlig söndag!
    Bilden är spännande…
    Morgan

    • Ja det är otroligt dåligt gjort av dem och de har lovat att när min betalning kommit in – vilket den nu har gjort – så ska de återsända mina köpta böcker till mig – under förutsättning att de hittar dem – vilket de tydligen inte gjort! De böcker jag skickade i januari alltså! Blir så trött.
      Tack Morgan! 🙂

  4. Spännande bild och lite scary samtidigt. Passar bra ihop med din berättelse om den sk bokhandeln… Hmmm. HUR tror dom att dom ska locka kunder om dom inte sköter sig. Och superbra att du varnar oss andra! DET ska dom bara ha. Stå på dig!! Kram

    • Tackar så mycket, ja att locka kunder funkar tydligen fortfarande för de har inte kursat än vad jag kan se… De har ju ett stort sortiment men även höga priser. Men många tittar väl inte på de andra ställena innan man handlar tyvärr. Och jag kollade ju dessvärre inte upp deras omdömen… Vilket jag nu lärt mig att alltid göra! Kram!

Kommentera

