Bildpyssel en regnig söndag

Ja vad passar väl bättre än att redigera lite bilder när regnet smattrar på rutan… Med lite tidigare olyssnad musik på Spotify dessutom, kolla upp Be Good Tanyas om ni gillar lite soft country eller hur jag nu ska beskriva dem… Annars passar Amy Winehouse också väldigt bra till bildredigering.. 🙂

En av fotobutikerna här i stan hade helgerbjudande på 50×70 förstoringar så mannen tyckte det passade bra att därmed byta ut sina bilder på jobbet. Det kan man ju inte säga nej till! Så jag fixade till några av mina bilder från Brösarp, ja de har synts här i bloggen tidigare…


Har som synes gjort dessa med ”inbyggd passepartout” i photoshop och fy så svårt det är att få det jämnt! Ja någon som läser detta kanske vet precis hur man ska fixa till det och i så fall får ni gärna tipsa! Så slipper jag sitta och ”pila” fram och tillbaka för att få en jämn ram.. Tror detta blir ok iallafall!

Förutom detta har vi avverkat tre möbelaffärer och en garderobsröjning idag minsann… Nu blir det en fortsatt slö söndag! 🙂

 

4 thoughts on “Bildpyssel en regnig söndag

  1. De är så tjusiga dina Brösarpsbilder så de tål att ses flera gånger.
    Ramar i PS ja. Ställ in storlek på bildyta större än storlek på bild så är det lättare än att försöka dra upp en ram lika runt om. Kolla på samma ställe där du ändrar storlek på bild. Annars rings vi så ska jag guida dig 😊 kram och ha en bra vecka. Själv har jag nyss kommit hem från en tur till Blekinge.

    • Javisst så brukar jag göra 🙂 Kruxet denna gång var att jag ville ha en lite bredare kant nedtill. Och jag hittade ingenstans där man kunde ställa in mått per sida, så jag satt och justerade med piltangenterna som sagt. Jaja man kunde säkert gjort annorlunda men det blev nog bra! 😉
      Anade att ni varit i Blekinge, kände igen den mysiga kaminen! Och utsikten! Underbart 🙂
      Kram, TACK och detsamma!

Kommentera

