Kursveckans slutuppgift…

…gick ut på att göra en artikel på åtta sidor, fyra uppslag. Och eftersom vi fått reda på denna slutuppgift redan första dagen hade vi förstås den i åtanke under hela veckans olika fotograferingar! Temat var ”Min John Bauer-skog” och utöver detta var det fri tolkning.

Min idé var att försöka få artikeln att ”hålla ihop” på något vis. Att inte bara göra fristående uppslag. Väldigt roligt att tänka så i projektform, och detta var ju ett litet lagom projekt när man bara har en vecka på sig… en vecka som dessutom skulle fyllas av flera andra uppgifter! Min tanke var också att försöka få en känsla av att den ”stora läskiga skogen” kanske inte är så himla tokig trots allt! Börjar nog faktiskt närma mig den så smått. Men får jag välja mellan skog och strand är ju valet fortfarande helt självklart.. 😉

Kursledare Anders Geidemark har gjort ”mallen” till artikeln och fastställt bildformaten. Sedan var det upp till oss att få till bilder och, om vi ville, även text! Tror att jag lyckades faktiskt… Bildkvalitén är tyvärr inte på topp eftersom jag ”printscreenat” ur en PDF men det får duga! Bilderna går att klicka på för större format.

Artikel sid 1

Artikel sid 2

Artikel sid 3

Artikel sid 4

Vill rikta mitt största varmaste TACK till kursledare Anders för en fantastiskt rolig och lärorik vecka!
Tack även till alla kursdeltagare för intressanta diskussioner och mycket ny inspiration!
Hoppas vi ses igen nästa sommar! 

 

2 thoughts on “Kursveckans slutuppgift…

  1. Verkar ha varit en kul och inspirerande uppgift med tanke på det fina resultat du skapat! Skulle i och för sig gärna ha hört din reaktion när ni fick temat… 🙂
    Den sista bilden/uppslaget upplever jag som väldigt mycket du (baserat hur diskussionerna gick på förra årets kurs): en väg in i skogen som tränger sig på vägen men det finns ljusstrimma (en björk?) längst bort!

    • Haha min reaktion ja… man får ju se det som en utmaning! Det finns ju ingen strand i närheten av Mullsjö precis.. 🙂 Men japp det var otroligt kul och väldigt inspirerande. Och vi hade härliga skogspromenader. Jo, faktiskt tycker jag det! 🙂 Och det finns alltid ett ljus någonstans därborta, det är viktigt! 🙂 Tack Ulf för fina rader!!

Kommentera

