Svalbard – en dröm blev sann

Sitter här hemma och försöker smälta vad jag egentligen varit med om. Och försöker samtidigt stanna kvar i den underbara polarbubblan så länge det bara är möjligt – vilket egentligen inte är särskilt svårt eftersom världen faktiskt gungar lite lätt och behagligt fortfarande. Mönstrade av för drygt ett dygn sedan och sjögången känns fortfarande i kroppen.. fascinerande! 🙂

Nio fantastiska dagar på M/S Origo har jag varit med om. Och en stor anledning till att det blev så bra var ju att vi blev ett härligt gäng där på båten… underbar besättning med kapten Lennart i spetsen, som gav 110% för att vi alla skulle trivas! Christian från arrangerande Better Moments. Och inte minst expeditionsledare Anders Geidemark som är en trivselspridare av stora mått! 🙂

Anders är bra på att dela ut uppgifter under sina workshops och kurser, och även här skulle vi få några uppgifter att bita i! Dock var de denna gång helt frivilliga… En av uppgifterna kände jag igen från Mullsjö. Att göra en artikel. (Klicka HÄR för att se den) Tyckte att den uppgiften var fantastiskt kul att ge sig i kast med i Mullsjö så det kändes självklart att jag skulle ta mig an den även denna gång.

Så… medan jag fortsätter sitta här och bläddra planlöst bland mina bildmappar, njuta av härliga minnen som kommer att vara för livet, och känner mig väldigt nöjd med att jag varje dag skrivit mycket i min resedagbok, så kommer här min artikel. Har försökt fånga min känsla av denna magiska plats… Fler bilder kommer, jag lovar 🙂

Klicka gärna på uppslagen för större storlek.

Uppslag 1-1409 Uppslag 2-1409 Uppslag 3-1409 Uppslag 4-1409

10 thoughts on “Svalbard – en dröm blev sann

  1. Underbart Ulrika. Man riktigt känner känslan du förmedlar. Ska bli jättespännande att följa detta. Låt nu allt sjunka in lite och ta det med ro. Du har hela vintern på dig att roa oss 😉

    • Haha, jaa jag ska låta detta ta sin lilla tid.. Hade ju dessa uppslag klara redan så jag börjar med dem. 🙂 Men japp, höst- och vintersysselsättningen är räddad.. 😉

    • Tack, det var en rolig uppgift och vi fick se flera jättefina artiklar. Ja en otroligt härlig upplevelse har det varit. Har några tusen bilder att gå igenom nu.. 🙂

    • Tack Anders 🙂 Magiskt, fantastiskt och underbart är de vanligaste orden i min lilla resedagbok… Fast varken ord eller bilder kan ju egentligen återge denna plats på ett bra sätt. Men jag kommer att försöka! 🙂

    • Ja det var alldeles underbart. Flera gånger stod man helt tagen på däck och glömde fotografera utan bara njöt av att verkligen uppleva denna plats ”på riktigt”… Visst var det speciellt! Bara 100 mil från nordpolen ju 🙂

Kommentera

