Jag hittade några bortglömda bilder…

…på minneskortet igår! Det var nämligen så, att äldsta dottern skulle gå i Kulturskolans stora luciatåg, och jag beslöt att ta med ”stora” kameran. Det var alltför länge sedan den kom till användning tyvärr. Fotograferat har jag ju gjort, men bara med mobilen. Och det är ju inte det sämsta! Men iallafall, när jag kom hem igår och skulle ladda in luciabilderna på datorn, visade det sig att det låg en omgång bilder på minneskortet som jag totalt glömt bort. Från en fotorunda jag gjorde den 18 oktober! Jisses! Snacka om att tiden springer ifrån en. För mycket jobb och för lite fototid, helt klart!

Alla bilder är tagna med min kära lille antika tysk. Som ger helt galna effekter ibland! Grejen med gamla vintageojektiv är ju att de mest alldagliga motiv, som vissna löv och gammalt gräs, som genom ett trollslag förvandlas till de mest magiska bilder. Det krävs ju lite träning för att lära sig bemästra ett sådant objektiv. Jag tränar fortfarande, så fort jag får tid och tillfälle ges! 🙂

4 thoughts on “Jag hittade några bortglömda bilder…

  1. Underbara bilder. Bilden med dom gröna nyanserna och strået är ljuvlig. Blir verkligen nyfiken på att också testa lite andra objektiv men vet inte riktigt vad jag ska leta efter… Är det någon särskild sida man söker på och hur vet man vad som passar? Ha det gott!!

    • För det första – ursäkta mitt sena svar! Tack snälla!! 🙂
      Kolla på Ebay och Tradera. Där finns mycket kul. Har bara ett gammalt objektiv än så länge men misstänker att jag kommer att skaffa fler… Mitt heter Auto Revuenon 50 mm 1,8. Ser precis ut som ett Pentacon och misstänker att det är exakt samma fast med annat namn. Pentacon är lite mer känt vad jag förstår. Är ju lite av en djungel… Men börja med att spana efter ett Pentacon. Ligger på 4-500 kr ca. Blir helt galna bakgrunder. Hur kul som helst! Lycka till och ha det gott du med! 🙂

Kommentera

