Årets sista fotorunda..

..gick till Söderåsen och dalgången vid Skäralid. Det är många år sedan jag var här sist. Fast den första jag träffade på kändes verkligen som en gammal kär bekant… Men som vi konstaterade, vissa bilder måste bara tas oavsett hur många gånger de redan är tagna… 🙂


Den berömda björken. I klass med ensamma tallen på Haväng…

Utsikten från Kopparhatten är fantastisk. Många träd finns det… 🙂


Sedan tog vi oss ner i ravinen och följde ån som flyter fram där nere. Ibland flöt den helt lugnt…

Ibland dansade den fram…

Och ibland forsade den fram sådär lite lagom. Och jag vet inte riktigt hur det gick till, men jag fick liksom på mig de där sagoglasögonen och såg skogen som tagen ur en John Bauer-berättelse. Eller försökte skildra den så, åtminstone. Lyckades väl sådär, men roligt hade jag i alla fall! 🙂


Sedär, en fotograf fastnade på bild! 🙂


Sköna avmättade färger.


Ån mynnade ut i en damm där vi hittade fina speglingar. Och jag längtar redan att få se Söderåsen i vårens skira lövsprickning, eller i höstens murriga färgskala! Ska definitivt inte vänta så många år med att åka hit igen! 🙂

 

Kommentera

