Larvigt värre…

Och jag som precis tänkte dammsuga, av det blev det inget.. Mannen kom in och undrade om macrot satt på min kamera, för grannens krassebuske var full av små lurviga larver. Det kunde jag förstås inte missa, på med macrot och ut.. Såg först inte en enda. Men när man hittat en, såg man fler och fler.. lite som svampplockning 😉 Alla storlekar fanns det, och en krassebuske måste vara en stor delikatess för dessa små larver för de knaprade och åt.. 🙂


Mumsa mumsa


Smaska smaska


Tugga tugga


Knapra knapra


Tjingeling 🙂


Mm, delikat


Älskling, det har kommit något emellan oss…


Äh jag äter väl istället…

Någon som vet vad det är för sorts larver? Inte blir det fjärilar av dessa, eller?

12 tankar om “Larvigt värre…

  1. Underbara bilder. Jag blir lite nyfiken på vad du använder för macroobjektiv?
    Jag försöker mig själv på detta med fotografering men är i tidiga nybörjarstadiet. Jag älskar macrobilder men saknar ett riktigt objektiv för ändamålet.

  2. Så du sitter där och larvar dig 😉
    Läcker bakgrund och gillar linjerna som de ”ätit” fram.
    Har du fått reda på vad det är för larver?
    Färgrannt och fint 🙂

    • Ja det kan du tro 😉 Tackar så mycket, de är ju ganska systematiska i sitt ätande. Det hördes nästan hur de knaprade. Busken lär försvinna snart 😀
      Nej, ingen aning. Får väl be grannen hålla koll, rätt som det är kanske där är en massa fjärilar istället!
      Tackar 🙂

Lämna en kommentar