Att stiga upp 03:15…

…känns ibland inte svårt alls! Inte när man vet att det väntar en fotorunda till underbara Ljunghems Kullar… eller hette det Backar? 🙂 Strunt samma, det är ett fantastiskt fotoställe! Förutom knotten då förstås…

Uppgiften var landskapsfotografering och att särskilt jobba för att få till en snygg komposition. Men något drar mig till slut ändå alltid ner i magläge… 😉

130625L_DSC0045 PS 800
Sköna morgonsol… Har inte förstärkt ljuset partiellt alls utan det föll just så snyggt på stenarna. Däremot lite dragning i nivåer och kontrast som vanligt.

130625L_DSC0048 PS 800
Here comes the sun… ♪♫♫♪

130625L2
Komposition enligt alla konstens regler!! MED STATIV!! 😉 Ja, jag tycker ofta annars att stativet mest är i vägen…

130625L3
Och så hamnade man i magläge igen… Fick passa på medans flugorna satt still och lät daggen torka från vingarna! 🙂 UTAN stativ..

130625L1
Hm, visst vet jag att många är fullständigt allergiska mot kolorerade bilder. Ofta även jag. Här däremot tycker jag det blev ganska fräckt! Anledningen var ett irriterande grässtrå som drog blickarna till sig. Hellre då förändra bilden rejält, tyckte jag! 🙂

Fler Mullsjöbilder kommer… 🙂

 

12 tankar om “Att stiga upp 03:15…

  1. Fina bilder från Ljunghems backar. Jag återkommer till din kolorerade bild. Den blir mer och mer häftig. Gillar den extra med tanke på den utpräglade blåfärgen på vingen. Upplever att den blå färgen gör att fantasin går igång/Britra

    • Tack så hemskt mycket Janne! Vi hade även en väldig tur med vädret. När vi var på väg hemåt igen var det bara en mulen himmel. Tänk vad man missar när man sover på morgnarna.. 🙂
      //Ulrika

    • Tackar tackar 🙂 Men det är väl en av många anledningar till att man bloggar? Att se tillbaka och uppleva platser, känslor och stämningar om igen.. 🙂 Och dessutom förhoppningsvis se att man utvecklas bildmässigt… 😉

  2. Helt rätt! Det är inte alls svårt att stiga upp tidigt om man vet att man har något roligt framför sig. Kul med vertikala landskapsbilder. Gillar främst bild 3 som är en mjuk, sensuell (kan man använda den beteckningen här?) bild från gryningen. Vem kan motstå att längta ut i naturen en sådan morgon? Bild 4 är också riktigt fin där de två flugorna är bildens krydda. De två snedställa oskarpa stråna stänger förtjänstfullt övre delen av bilden. Den gula morgonljuset värmer själen (och kroppen för oss som var där). Ha en bra dag! /Ulf

    • Tack Ulf för väldigt fin kommentar! 🙂
      Ja tänk om man på förhand visste vilka morgnar som skulle bli sådär magiska! Så man slapp stiga upp i ottan i onödan! Vilken tur vi hade här. Underbart morgonljus som ju sedan försvann lagom tills det var dags att åka hemåt o äta frukost..
      Ha det fint! //Ulrika

  3. Nu måste jag kika på alla dina inlägg. Låst fast mig vid symaskinen de sista dagarna haha.
    Kul att läsa om din vecka.
    Den bilden med månen blir min favorit i detta inlägget. Visst lönar det sig att gå upp tidigt. Men man får intala sig det när klockan ringer haha.
    Kram

Lämna en kommentar